240 milliárd jüanra nőtt a Huawei globális árbevétele

Budapest, 2014. január 15. – A Huawei Technologies, az információs és telekommunikációs technológiák (ICT) egyik vezető globális szállítója a mai napon bejelentette a 2013-as évre vonatkozó, nem auditált pénzügyi eredményeit, amelyek továbbra is határozott növekedést és kiváló értékesítési számokat jeleznek.

A Huawei globális árbevétele 238–240 milliárd jüant[1] ért el 2013-ban, ami körülbelül 8 százalékos (dollárban számítva 11,6 százalékos) növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest. Cathy Meng pénzügyi igazgató elmondta, hogy a Huawei 2013-ra vonatkozó üzemi eredménye várhatóan 28,6 és 29,4 milliárd jüan között lesz. A működési tevékenységekből származó pénzforgalom, illetve a vállalat követeléseinek és kötelezettségeinek aránya stabil maradt. 2013-ban a Huawei számos átalakítást hajtott végre a vezetési struktúra és a működési hatékonyság fejlesztése érdekében.

A Huawei növekedést ért el a szolgáltatói, vállalati és fogyasztói üzletágaiban egyaránt. A szolgáltatói üzletág 2013-as árbevételének több mint 75 százaléka a világ 50 vezető telekommunikációs szolgáltatójától származott, a szolgáltatásokból és szoftverekből eredő árbevétel aránya pedig a tavalyi 34 százalékról 37 százalékra növekedett.

A Huawei folyamatos fejlődése – a globális ICT-iparágban egyre élesedő verseny ellenére – annak köszönhető, hogy a vállalat továbbra is elkötelezett az innováció iránt. „Az utóbbi 10 év során a Huawei minden évben árbevételének több mint 10 százalékát fordította az innovációra. 2013-ban a vállalat K+F befektetései elérték a 33 milliárd jüant, amely árbevételünk mintegy 14 százalékát teszi ki.” – nyilatkozta Cathy Meng. Ez azt jelenti, hogy a Huawei éves K+F befektetései a tavalyi év során először haladták meg az 5,4 milliárd amerikai dollárt.

A Huawei nyereséges működését a hatékonyság növelése, illetve a belső vezetés és a működési költségek csökkentése is támogatta. 2013-ban a cég számos szerkezetátalakítási folyamatot hajtott végre: átszervezte például a vállalat vezetőségét, új képzési programokat indított a dolgozók motiválása érdekében, megerősítette a felsővezetés szerepét és kiterjesztette annak felelősségi körét, valamint bevezetett egy programot, amelynek segítségével a helyi csapatok a legjobb eszközök és információk birtokában hozhatnak megalapozott és hatékony üzleti döntéseket. A Huawei emellett a működési eredmény marzsának javítása érdekében jelentős mértékben fejlesztette a vállalat belső irányítását és működését, így a feladatközpontú működési modellről a projektközpontú modellre tért át.

2004 és 2013 között a vállalat innovációs célú és K+F befektetéseinek összege elérte a 153,9 milliárd jüant. Az LTE-technológia globális piacvezetőjeként a Huawei számos rangos díjat nyert el az iparágban, többek között a leginnovatívabb hálózatért és a legjobb globális kereskedelmi hálózatért kapott elismerést. A Huawei emellett úttörő szerepet játszik az 5G-technológiák fejlesztésében, és 2018-ig mintegy 600 millió amerikai dollárral kívánja támogatni az 5G mobilhálózati technológiák kutatását és innovációját. A Huawei 400G magrouter-technológiáját világszerte az egyik legfejlettebb megoldásként tartják számon az iparágban.

„Legyünk akár a Mount Everesten, a norvég LTE bázisállomáson az Északi-sarkon vagy az amazonasi esőerdőben, a kötelezettségeink és szerződéseink teljesítése olyan alapelv, amelyhez mind a 150 000 alkalmazottunk tartja magát a világ több mint 140 országában. Emellett a nyitottság, az együttműködés és a kölcsönös előnyök elvének érvényesítése képezik a Huawei alapértékeit. Támogatjuk és biztosítjuk a nyílt együttműködést az iparági értékláncban, és olyan üzleti ökoszisztémák kiépítésére törekszünk, amelyeket az erőforrások és a kockázatok megosztása jellemeznek” – fejtette ki Cathy Meng.

A vállalat partnerkapcsolatain keresztül is hozzá kíván járulni az ICT-iparág felvirágoztatásához, ezért a portfoliókezelési eredményeik és teljesítményük alapján 389 beszállítót választott ki, akiknek 2013-ban mintegy 1 milliárd amerikai dollár értékben fizetett előleget.

„Egyre gyorsabb ütemben zajlik a fizikai és digitális világ összefonódása. A következő évtizedben még több ember még több alkalmazást fog használni. Emiatt tovább nő majd az adatok és szolgáltatások iránti igény, ezáltal a hálózat- és eszközfejlesztés is nagyobb lendületet vesz. Határozott célkitűzésünk, hogy piacvezető szerepet töltsünk be az ICT-infrastruktúrák iparágában. A Huawei 2014-ben továbbra is az üzleti és innovációs stratégiájára, valamint a vállalatvezetési struktúra további egyszerűsítésére összpontosít, azon is dolgozni fog, hogy hosszú távon fenntartható növekedést valósítson meg, és a következő tíz évre lefektesse a vállalat fejlődésének alapjait” – zárta szavait Cathy Meng.

[1]: átváltási árfolyam: 1 amerikai dollár = 6,0569 kínai jüan, 2013. december 31-én

A Huaweiről

A kínai székhelyű Huawei Technologies Co. mobil- és telekommunikációs eszközöket, valamint hálózati berendezéseket gyártó vállalat. A multinacionális társaság a világ 50 vezető szolgáltatójából 45-öt tudhat ügyfelei között, így a Föld lakosságának egyharmada tartozik a Huawei közvetlen vagy közvetett fogyasztója közé. 150 országban 150 ezer dolgozónk állítja elő az ügyfelek – többek között városok, közművállalatok – egyedi igényei szerint gyártott, innovatív termékeket. Árbevételünk 2012-ben 35,4 milliárd dollár volt, amelynek 13 százalékát kutatás-fejlesztésre fordítjuk.

A jövőben is kulcsfontosságú eszközeinket és rendszereinket globális hatáskörű kutatási és fejlesztőközpontjainkban – többek között az indiai Bengalaruban, az egyesült államokbeli Szilícium-völgyben és Dallasban, a kínai Pekingben, Sanghajban, Nankingban, Sencsenben – fejlesztjük ki. Cégünk Magyarországon budapesti központtal 2005-től működik, Pécsett és Komáromban pedig egész Európát termékeinkkel ellátó összeszerelő központot (Huawei Europe Supply Center), illetve Biatorbágyon szintén európai hatáskörű logisztikai központot üzemeltetünk (Huawei Europe Logistic Center). Magyarországi tevékenységünk bővítése folyamatos.

További információk a www.huawei.hu és a www.huawei.com honlapon találhatóak.

Keressen minket a Huawei Device Hungary Facebook-oldalán:
http://www.facebook.com/HuaweiDeviceHungary

Kövesse híreinket a Twitter-en is:
https://twitter.com/huaweipress

Termékeinkről további információt talál a Youtube-on:
http://www.youtube.com/user/HuaweiPress

Sajtókapcsolat: 

Gecse Mariann
PR Manager
Huawei Technologies Hungary Kft.
1138 Budapest, Népfürdő utca 22.
Mobil: +36 30 637 8526
mariann.gecse@huawei.com

Jakab Emese
Terminal Marketing Manager
Huawei Technologies Hungary Kft.
1138 Budapest, Népfürdő utca 22.
Mobil: +36 30 415 6333
emese.jakab@huawei.com

Kovács Viola
Account Executive
Morpho Communications
1037 Budapest, Montevideo u. 10.
Tel: +36 1 488 0255
Fax: +36 1 488 0254
kovacs.viola@morpho.hu