A Huawei optimistán látja az ICT piac jövőjét

A vállalat összetett éves növekedési mutatója (CAGR) 10 százalék körül várható a következő öt évben 

Budapest, 2013. április 8. – A Huawei, az információs és telekommunikációs technológiák (ICT) egyik vezető globális szolgáltatója nyilvánosságra hozta auditált pénzügyi eredményeit a 2012-es évre. A vállalat stabil növekedést ért el: árbevétele 220,19 milliárd jüan (35,4 millirárd dollár), nettó profitja pedig 15,38 milliárd kínai jüan volt az elmúlt pénzügyi évben. A Huawei várakozásai szerint az összetett éves növekedési ütem a követzező öt évben 10 százalék lesz.

„Az ICT piac növekedése tovább folytatódik, a legnagyobb lehetőségeket pedig az olyan trendek jelentik, mint a felhőinformatika, a BYOD (bring your own device), a nagyadatforgalom és az okostelefonok egyre gyorsabb ütemű terjedése. – mondta Guo Ping, a Huawei Technologies globális szintű ügyvezető igazgatója. A Huawei a jövőben is kiemelt figyelmet fordít információs hálózati stratégiájára, az információáramlás integrációjára és az üzleti lehetőségek fejlesztésére, valamint értéket teremt vásárlói számára, miközben fenntartható és hatékony növekedést valósít meg”

A múlt évben a Huawei mindhárom üzletága jelentős növekedést mutatott. A hálózatfejlesztési üzletág megőrizte vezető pozícióját, és 160,1 milliárd jüan árbevételt ért el, amely 6,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalati üzletág a kínai és nemzetközi piacon történt aktív terjeszkedésnek köszönhetően az előző évinél 25,8 százalékkal magasabb, 11,5 milliárd jüan értékű árbevételt könyvelhetett el. A fogyasztói üzletág éves árbevétele elérte a 48,4 milliárd jüant, ami 8,4 százalékos éves növekedésnek felel meg. Az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régió dinamikus növekedésének eredményeként minden eddiginél magasabb árbevételt ért el 77,4 milliárd jüan összegben, amely éves szinten 6,1 százalékos növekedést jelent. Az ázsiai és csendes-óceáni régió árbevétele 37,4 milliárd jüan, éves növekedése pedig 7,2 százalék volt, míg az amerikai régió 31,8 milliárd jüan árbevételt és 4,3 százalékos növekedést ért el. Ami Kínát illeti, az anyaországban a Huawei éves árbevétele 73,6 milliárd jüan volt, ami 12,2 százalékos éves növekedésnek felel meg.

2012-ben a Huawei 30,09 milliárd jüant fektetett be kutatás-fejlesztési tevékenységbe, amely a teljes árbevétel 13,7 százalékát teszi ki. A vállalat jelenleg 16 kutatás-fejlesztési központot és 28 megosztott innovációs központot működtet világszerte.

A hálózatfejlesztési üzletág a jövőben is arra törekszik majd, hogy ügyfeleinek első számú partnerévé váljon. A vertikális integráció és a folyamatos beruházások révén a Huawei azon dolgozik, hogy megőrizze vezető pozícióját a hálózati megoldások területén. A hálózatfejlesztési üzletág céljai közé tartozik az operatív folyamatok erősítése, amelyet olyan lehetőségekre alapoz, mint a professzionális szolgáltatások, az adatközpontok integrációja és a felhőszolgáltatások iránti megnövekedett kereslet. A Huawei vállalati üzletága a korábbi integrációs stratégiát követve a partnerkapcsolatok kiépítésére, valamint versenyképes termékek előállítására fókuszál a felhőinformatika, az adatközpontok és az adattárolás területén. A Huawei fogyasztói üzletágának célja, hogy az okostelefonok és mobileszközök elsőszámű gyártójává váljon, amely kiemelkedő felhasználói élményt kínál a felhasználók számára. A Huawei további tervei közé tartozik a menedzsmentfolyamatok egyszerűsítése és a hatékonyság növelése, valamint az értékteremtés, amelyet a vállalat 150.000 alkalmazottja és iparágvezető innovatív technológiája garantál

A Huawei aktuális pénzügyi eredményei, amelyeket a KPMG nemzetközi könyvvizsgáló cég által auditál 2000 óta, megtekinthetőek a vállalat 2012-es éves beszámolójában. A riport a következő linken érhető el: http://www.huawei.com/en/annualreport2012

A Huaweiről 

A Huawei Technologies Co. egy olyan multinacionális, mobil- és telekommunikációs eszközöket, hálózati berendezéseket gyártó vállalat, amely a világ 50 vezető szolgáltatójából 45-öt tudhat ügyfelei között, így a Föld lakosságának egy harmada tartozik a Huawei közvetlen vagy közvetett fogyasztója közé. Kínai székhelyű vállalat vagyunk, 150 országban 140 ezer dolgozónk állítja elő az ügyfelek – többek között városok, közmű vállalatok – egyedi kérése szerint gyártott, innovatív termékeket. Éves bevételünk 11 százalékát kutatás-fejlesztésre fordítjuk.
A Huawei Technologies árbevétele 2011-ben 32,4 milliárd dollár volt.
A jövőben is kulcsfontosságú eszközeinket és rendszereinket globális hatáskörű kutatási- és fejlesztőközpontjainkban – többek között az indiai Bangaloreban, az egyesült államokbeli Szilícium-völgyben és Dallasban, a kínai Pekingben, Sanghajban, Nanjingban, Shenzhenben – fejlesztjük ki. Éves bevételünk 10 százalékat fordítjuk kutatás-fejlesztésre.
Cégünk Magyarországon budapesti központtal 2005-től működik, Pécsett és Komáromban pedig egész Európát termékeinkkel ellátó összeszerelő központot (Huawei Europe Supply Center), illetve Biatorbágyon és Üllőn szintén európai hatáskörű, logisztikai központot üzemeltetünk (Huawei Europe Logistic Center). Magyarországi tevékenységünk bővítése folyamatos.

További információk www.huawei.com honlapon találhatóak.

Keressen minket a Huawei Device Hungary Facebook-oldalán:
http://www.facebook.com/HuaweiDeviceHungary

Kövesse híreinket a Twitter-en is:
https://twitter.com/huaweipress

Termékeinkről további információt talál a Youtube-on:
http://www.youtube.com/user/HuaweiPress

 

Sajtókapcsolat:

Jakab Emese
Terminal Marketing Manager
Huawei Technologies Hungary Kft.
H-1138 Budapest, Népfürdő utca 22.
Mobil: +36 30 415 6333
emese.jakab@huawei.com

Miklósik Mariann
Morpho Communications
H-1037 Budapest, Montevideo u. 10.
Tel: +36 1 488 0255
Fax: +36 1 488 0254
miklosik.mariann@morpho.hu