01-2

Huawei: minden ezer új szélessávú kapcsolat 33 munkahelyet teremt

A Big Data korunk energiaforrása, az „új” olaj

A 2016-os Információs Társadalom Parlamentje esemény keretében a Huawei megtartotta Broader Way Fórumát, amelynek célja a magyar digitális társadalom fejlesztési lehetőségeinek megvitatása volt. A konferencián Deng TaiHua, a Huawei kelet-közép- és észak-európai régiós alelnöke beszélt az új energiaforrásról, a Big Data-ról, Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár a kormányzati szerepvállalásról, Molnár Tamás vámszakmai és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár pedig az infokommunikáció fejlődésével a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előtt álló feladatokról. A közönség pedig szavazott arról, hogy milyen akadályok vannak jelenleg a hazai infokommunikációs fejlődésben.

Mint a világ egyik vezető infokommunikációs szállítója, a Huawei a parlamentben tartott konferencián ismertette a technológiai fejlődés okozta társadalmi változásokat és hatásokat, és bemutatta a digitalizáció előnyeit. „A biztonságosabb, tágasabb és okos Magyarország egy boldogabb Magyarországot teremt” koncepció lényege, hogy a jövő társadalmai mind információs kommunikáción alapuló, összekapcsolt társadalmak lesznek, amelyekben megvalósul a biztonság és a mindenhol elérhető szélessávú internetkapcsolat. Deng Taihua alenök hangsúlyozta annak a jelentőségét is, hogy a kormányoknak ezt a folyamatot segíteni kell, annak érdekében, hogy a gazdasági fejlődés fenntartható maradjon.

A boldogság és a digitális összeköttetés közötti kapcsolat

Az Információs Parlementet kísérő rendezvénynek a Huawei a Digitális magyar társadalom létrehozása címet adta. A vállalat szerint a boldogság és a digitális összekapcsoltság között kimutatható az összefüggés: a Huawei és az amerikai University of Columbia közös kutatása szerint egy ország GCI indexének (Global Connectivity Index, azaz globális összekapcsoltsági mutató) 10 ponttal való növekedése átlagosan 5,5 százalékos emelkedést hoz a HHI indexében is (Human Happiness Index, vagyis az emberi boldogságérzet mutató). Ezért a vállalat célja, hogy egész Magyarországon segítse a szélessávú digitális kapcsolódás lehetőségét.

„A digitalizációnak köszönhetően a Big Data lesz az új „olaj”, a legértékesebb nyersanyag a világban. A Nemzetközi Távközlési Egyesület (International Telecommunication Union, ITU) elemzése szerint a szélessávú internet penetráció 10 százalékos növekedése 1,3 százalékkal növeli az adott ország GDP-jét, és minden ezer új szélessávú kapcsolat 33 munkahelyet teremt.” – mondta Deng TaiHua.

Közbiztonság a digitális kapcsolódás segítségével

A rendezvényen Deng TaiHua elmondta, hogy az emberek életminősége szorosan összefügg az infokommunikációs társadalommal, amelynek alapkövetelményei a biztonság, a mindenhol elérhető szélessávú kapcsolat, valamint a szórakoztató és üzleti lehetőségek. A közbiztonság kritikus kérdéssé vált az európai országokban. Erre a PS LTE (Public Safety LTE – közbiztonság) megoldások adhatnak választ: ezek csoportos kommunikációt tesznek lehetővé hang- és videó formátumokban, amelyeket nem csupán emberek alkalmazhatnak, de a Dolgok Internete révén a megfigyelő rendszerek, például a drónok is.

Szélessávú és Gigaband hálózatok

Az eseményen Deng TaiHua a szélessávú internetkapcsolat szerepéről is beszélt: ez ugyanis lételeme a jövő digitális társadalmainak, több ország pedig már most a nagyobb teljesítményű, úgynevezett szuperszélessávú hálózatot választja. Egy Gigabit társadalom létrejöttéhez elengedhetetlen a barátságos üzletpolitika, az iparági együttműködések, a teljes mértékben kihasználható infrastruktúra és a spektrum erőforrások.

„A technológia fejlődésével a virtuális és a valóságos közötti határvonal elmosódik: a Dolgok Internete az emberi érzékeléshez, a digitális hálózatok az idegrendszerhez, a felhő és a Big Data pedig az emberi agyhoz hasonlítanak. Elképzelhető, hogy szükség lesz egy felhő platformra a kormányzati szolgálat, valamint az innovációs és közszolgáltatások támogatására. Az infokommunikációs társadalom fejlődéséhez az egész iparág együttműködésére van szükség”. – mondta el Deng TaiHua a konferencián.

Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára előadásában a fórumon azt hangsúlyozta: a kormány négy pillérre koncentrál az infokommunikációs fejlődés támogatásában: a digitális gazdaság, az okos állam, a digitális infrastruktúra és a digitális képességek elősegítésére.  A Szupergyors Internet program, amely minimum 30 Mbit/sec sebességet biztosít majd 2018-ra, ebben segíteni fogja a legelmaradottabb, legtávolibb régiókat, területeket is.

Molnár Tamás, a Nemzetgazdasági Minisztérium vámszakmai és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára elmodta: az infokommunikáció fejlődésével a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előtt álló feladatok is változnak, és a hivatal maga is folyamatos digitalizálás alatt áll. Ennek oka a gazdaság és a kereskedelem gyors, infokommunikáció miatti átalakulása, célja pedig az áruforgalom akadálymentesítése, a bürokratikus terhek csökkentése, az ügyfél-hatóság személyes, fizikai kapcsolatának minimalizálása úgy, hogy közben ügyfélbarát és szolgáltató szemléletű legyen a hatóság. „De természetesen – mondta Molnár Tamás – a vámokat és az adókat a legteljesebb mértékben be kell szedni.”

A közönség véleménye a hazai infokommunikációs nehézségekről

 

A közönség az előadások alatt szavazhatott a hazai infokommunikációs fejlődés jelenlegi céljairól és nehézségeiről. Arra a kérdésre, hogy mi akadályozza leginkább a fejlődést itthon 65 százaléka a szavazóknak nem a jogszabályi környezet hiányát, a hiányos és költséges infrastruktúrát jelölte meg, hanem az egyéb stimuláló tényezők, mint a megfelelő munkaerő, az oktatás vagy iparági befektetések hiányát jelölte meg.

Arra a kérdésre, hogy milyen sebességű hálózat volna megfelelő a 4K video, a virtuális valóság/ kiterjesztett valóság , a digitális kormányzás, e- közszolgáltatások, e-egészségügy részére 2020-ban Magyországon, pedig a 100 Mb/s fölötti sávszélességet választotta a nézők több mint 60 százaléka. Jelenleg az európai uniós, és így a magyarországi cél a 30 Mb/s-os hálózat kiéptése, s azzal mindenki egyetértett, hogy ez nagyon kevés.

 

Végül a közönség arról mondhatta ki véleményét a vokskészülékeken keresztül, hogy mit gondol a nem-telekommunikációs infrastruktúra – mint például az elektromos hálózat – megosztásának hiányossága akadályozza-e a szélessávú hálózatok kiépítését, hogyan kellene ezt rendezni. Abban mindenki egyetértett, hogy ezek gyors megosztásának hiányosságai rendkívüli módon akadályozzák az infokommunikációs fejlődést és a többség – 55 százalék – a rendeleti szabályozást jelölte meg a probléma rendezési lehetőségeként.

Sajtókapcsolat:

Gecse Mariann

Kommunikációs igazgató

Huawei Technologies Hungary Kft.

H‑1138 Budapest, Népfürdő utca 22.

mariann.krajczarne.gecse@huawei.com

Bereczki Annamária

senior account manager

Pressinform Kft.

Telefon: (+36 1) 470-2052

bereczki@pressinform.hu

 

A Huaweiről

A Huawei a világ egyik vezető információs és kommunikációs technológiai szállítója. Mint az ügyfélközpontú innovációk és a szilárd együttműködés elkötelezett híve, a Huawei munkája során az ICT megoldások olyan portfólióját hozta létre a telekommunikációs hálózatok és eszközök alkalmazásában, illetve a felhő alapú számítástechnika területén, amellyel ügyfelei számára versenyelőnyt biztosít. A Huawei 170 ezer szakértőt alkalmaz világszerte, akik elhivatottan dolgoznak azért, hogy a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsák a távközlési szolgáltatók, vállalatok és a fogyasztók számára. Termékei 170 országban és régióban vannak jelen, így ezeket a világ népességének több mint egyharmada használja.

Európában jelenleg több mint tízezer Huawei alkalmazott dolgozik, ebből 1570-en a kutatás-fejlesztés területén. A vállalat Európa nyolc országában (Belgium, Franciaország, Finnország, Egyesült Királyság, Írország, Németország, Olaszország, valamint Svédország) tizennyolc K+F központot, emellett pedig távközlési és ICT partnereivel közösen számos innovációs központot működtet.

A cég Magyarországon budapesti központtal 2005-től működik, itteni tevékenységük bővítése folyamatos. A leányvállalat fogyasztói üzletágának bevételei 2015-ben 86 százalékkal haladták meg a 2014. évi értéket. A Huawei piaci részesedése darabszám alapján 2015-ben elérte a 7 százalékot, szemben a 2014. évi 4,4 százalékkal. 2015 decemberében pedig már minden tizedik Magyarországon eladott okostelefon Huawei/ Honor volt.

További információ:

www.huawei.hu

http://www.linkedin.com/company/Huawei

http://www.twitter.com/Huawei

http://www.facebook.com/Huawei https://www.facebook.com/HuaweiDeviceHungary

http://www.google.com/+Huawei

http://www.youtube.com/Huawei

https://instagram.com/huaweimobilehungary